5 zalet spożywania sushi

Sushi to danie kuchni japońskiej, które cieszy się rosnącą popularnością ze względu na wyśmienity smak i wysokie wartości odżywcze. Warto sięgać po sushi jak najczęściej w celu dostarczenia do organizmu cennych dla niego witamin oraz kwasów tłuszczowych Omega-3. Wyjaśniamy, jakie są główne zalety spożywania sushi i jak wybrać potrawę, która będzie korzystnie wpływała na nasze zdrowie.

 

Sushi jako danie popisowe kuchni japońskiej

 

Kuchnia japońska słynie nie tylko z doskonałego smaku, który doceniają także wielbiciele tradycyjnej kuchni polskiej, ale także jest bardzo zdrowa. Tradycyjne sushi, którym możemy delektować się w dobrych restauracjach, powstaje ze świeżych, naturalnych składników, dzięki którym możemy nie tylko rozpieszczać nasze kubki smakowe, ale także uzupełniać niedobory ważnych składników odżywczych. Choć wyróżniamy wiele rodzajów sushi, także w nieco spolszczonej wersji, to zawsze powinniśmy zwrócić uwagę na to, w jaki sposób i z jakich składników ono powstaje. Wszystkich zalet kuchni japońskiej nie sposób przedstawić. Najważniejsza z nich to pozytywny wpływ na zdrowie oraz samopoczucie, co potwierdzają liczne badania. Nie bez powodów Japończycy cieszą się nie tylko długowiecznością, ale także rzadziej zapadają na choroby cywilizacyjne.

 

5 zalet sushi, które warto poznać

 

  1. Sushi to lekkostrawny i sycący posiłek

Właściwie dobrana, różnorodna i bogata w naturalne produkty spożywcze dieta jest bardzo ważna dla naszego zdrowia. Sushi jest nie tylko lekkostrawne i mało kaloryczne, ale także pozwala zaspokoić głód i uniknąć podjadania. Co więcej, dodatki do sushi np. chrzan wasabi aktywnie wspierają nasz organizm i poprawiają jego funkcjonowanie.

 

  1. Sushi wspiera układ sercowo-naczyniowy

Bogata w kwasy Omega-3 ryba, która jest jednym ze składników sushi to cenne źródło kwasów Omega-3, których często brakuje w naszej diecie. Dzięki kwasom Omega-3 możemy dbać o zdrowie serca i układu naczyniowego oraz uniknąć wielu chorób cywilizacyjnych np. miażdżycy, nadciśnienia tętniczego i choroby wieńcowej. Kwasy Omega-3 to także wsparcie dla naszego mózgu oraz niezbędny zastrzyk zdrowej energii.

 

  1. Sushi jest źródłem pełnowartościowego białka

Białko to podstawowy budulec ludzkiego organizmu. Jego właściwy udział w diecie pozwala na utrzymanie dobrego zdrowia oraz kondycji fizycznej. Białko dostarczane do organizmu wraz z rybami jest zdrowsze od białka obecnego np. w czerwonym, tłustym mięsie, co jest kolejną zaletą spożywania sushi.

 

  1. Sushi to właściwie zbilansowany posiłek

Odpowiedni stosunek składników odżywczych w spożywanych potrawach także ma wpływ na stan naszego zdrowia. Sushi dostarcza do naszego organizmu podstawowe składniki odżywcze, czyli białko, węglowodany, tłuszcze, a także witaminy i minerały. Warto wiedzieć, że dodawane do sushi egzotyczne produkty np. wodorosty pozwalają uzupełnić niedobory m.in. jodu.

 

  1. Sushi wyśmienicie smakuje

Smak sushi to jedna z zalet tej potrawy. Dzięki dużej różnorodności rodzajów sushi możemy dopasować potrawę do naszych preferencji smakowych. Sushi to nie tylko potrawa dla mięsożerców – bez problemu znajdziemy sushi bez dodatków pochodzenia zwierzęcego. Połączenie smaku oraz wysokich wartości odżywczych w jednym posiłku czyni sushi potrawą idealną, którą naprawdę warto włączyć do naszej diety.

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.